אכילה רגשית - "הקשבה לגוף"

אכילה רגשית מוגדרת כעלייה בצריכת מזון כתגובה לרגשות שליליים והיא נחשבת לדרך התמודדות עם רגשות קשים. באכילה רגשית השימוש באוכל נועד ברמה הראשונית כדי להרגיע את עצמנו ולאלחש רגשות שליליים כמו כעס, עצב, שעמום, ריקנות ותסכול. 

זה קורה לכולנו מעת לעת ובמיוחד ברגעים העמוסים של החיים, המקרר הופך להיות החבר הכי טוב שלנו ואנחנו מטפלים בעצמנו באמצעות האכילה והמזון.

טיפול תזונתי באכילה רגשית

במפגשים תלמדו להבדיל ולזהות את האכילה הרגשית, תקבלו כלים ותתרגלו מודלים לטיפול ולהתמודדות. 

  • נבדיל בין רעב רגשי- נפשי לרעב פיזיולוגי ונבין מה השפעותיהם על הגוף- נפש.
  • נתבונן ברעב – "למה אנחנו רעבים בחיים? למה אנחנו, באמת, רעבים בחיים?"
  • נטפל במעגל "האכילה המוגברת" – מניעה ואיסור יוצרים חשק מוגבר שלעיתים מוביל לאכילה מוגברת, מה שעלול לגרום לרגשות-אשם שיכולים לחזק את האכילה המוגברת. 
  • תכירו את דרכי הטיפול באכילה רגשית. 
  • תקבלו כלים של ביטוי רגשי – כמעט כולם אוכלים כדי לטשטש את הכאב בחייהם ולהסתמם.  במפגשים נחזק את  היכולת שלנו להרגיש ולאפשר לעצמנו לחוות את מה שאנו מרגישים. נעבור דרך הרגשות כמו גל הסוחף אותנו למקום אחר, מקום חדש, מקום שמאפשר לנו לוותר על האוכל כבריחה ולהתחבר לאוכל מבחירה.
  • תקבלו כלים של אסרטיביות והנחת גבולות – עד כמה אני מתקשה לשים גבולות בחי ולעמוד על רצוני? האם המשקל משמש לי מעין גבול חיצוני? ברגע שהמרכז הפנימי מתחזק וישנה תחושת ביטחון שאני אדע לעמוד על שלי כשאצטרך, ההרזיה יכולה להתרחש באופן טבעי. אין יותר צורך "בגבול החיצוני" כאשר קיימים גבולות פנימיים. ברגע שמתקבלת בהירות אני הופכת ברורה יותר ויותר לעצמי ולסביבה. הופכת להיות יותר ויותר – אני. 
  • תקבלו כלים לביטוי עצמי – התמרת ה"יצר" ל"יצירה" מאפשרת איזון וביטוי לרגשות ובנוסף מאפשרת לתעל את הרגשות שלנו למקום אחר מאשר אכילה ואוכל.
  •  תקבלו כלים  של דמיון מודרך – השימוש בהדמיה יוצרת הוא כלי מופלא ליצירת מציאות.
  • נתרגל מודלים לטיפול ולהתמודדות עם אכילה רגשית כמו: מודל אפר"ת ומודל "תהליך ויסות רגשי הקשור באכילה". 
  • תקבלו כלים לבחינה מציאותית של עמדות, מחשבות ואמונות -זיהוי מחשבות מחבלות, זיהוי אמונות מגבילות. 
  • תקבלו כליים של קבלה, אהבה והקשבה לגוף – התייחסות טובה לגוף שלנו כמו: שינה, מנוחה, אכילה, פעילות גופנית ועוד.  
  • תקבלו כלים להתבוננות ברווחים המשניים במשקל ובאכילה– מה הוא הצורך שעומד מאחורי ההשמנה והאכילה. לרוב הבעיות הכרוניות שאנו סובלים מהם יש רווח משני. אחד מהמפתחות החשובים לשיפור המצב הקיים הוא מציאת הרווח המשני. 

מפגש ראשון


 

מפגש היכרות, תיאום ציפיות, ביצוע הערכה תזונתית מלאה הכוללת רקע בריאותי, משפחתי ותזונתי. תצאו עם תכנית טיפולית מותאמת אישית וכלים לביצוע.

משך המפגש כשעה. 

עלות מפגש 300 ₪.

*בשעות הביקוש (19:00-21:00 ובימי שישי בבוקר)

 עלות הפגישה 350 ₪.

יש לשלם 24 שעות לפני מועד המפגש.

מפגשי המשך


 

משך המפגש: 45 דקות.

עלות מפגש המשך: 250 ₪.

*בשעות הביקוש (19.00-21.00 ובימי שישי בבוקר)

 עלות המפגש 300 ₪.

תמיכה וליווי


 

בין המפגשים ניתן לשלוח למייל שלי שאלות והתלבטויות. אשתדל לענות בתוך 24 שעות.

אפשרות לחבילה של 6 מפגשים (כולל המפגש הראשון) מזכה בהנחה של 10%.


 

ניתן לקחת את המפגש הראשון, לשלם עבורו מחיר מלא ולאחר שתכירו אותי ואת דרך העבודה שלי, יש באפשרותכם להשלים לעוד חמישה מפגשים בחבילה  בסך 1125 ₪.

*בשעות הביקוש (19:00-21:00 ובימי שישי בבוקר)

העלות הנוספת היא 1350 ₪.

הטיפולים  מתקיימים באמצעים מקוונים (זום או תוכנות אחרות). קיימת אפשרות לטיפול בקליניקה למי שגר באזור הערבה ואילת ומעוניין להגיע אלי. הטיפול מותאם לכל מטופל באופן אישי.